ZW3D | Jak vymodelovat fotoaparát?

Přidáno: 23. 7. 2021 09:13:38 Počet shlédnutí: 209

23 Červenec 2021

Postup návrhu fotoaparátu s využitím funkcí ZW3D 2022.

 ZW3D | Jak vymodelovat fotoaparát

 

ZW3D Happy CADing

Pojďte s námi navrhnout fotoaparát pomocí nových uživatelsky příjemných funkcí ZW3D 2022.


Fotoaparáty hrají důležitou roli v našem každodenním životě, ale také v mnoha odvětvích průmyslu. V tomto článku vám krátce představíme klíčové kroky návrhu fotoaparátu. Také ukážeme několik tipů na zrychlení těchto kroků pomocí nových funkcí ZW3D 2022.

 

Model fotoaparátu navržený v ZW3D 2022

Obrázek 1. Návrh fotoaparátu v ZW3D


Běžně používaný fotoaparát se skládá ze tří subsystémů, které jsou zobrazeny v tabulce níže.

 

Tabulka: Struktura fotoaparátu_ZW3D 2022

Tabulka 1. Struktura fotoaparátu


Detailní návrh komponentů může začít, když jsou hotové níže popsané kroky:
• Rozvržení celého fotoaparátu
• Celkový rozměr a vnější návrh
• Provedení a související parametry
Poté může začít proces návrhu, který zahrnuje hlavně modelování, tvorbu sestavy a 2D výkresů. Pojďme to rozebrat krok po kroku.


Modelování

Krok 1: Nakreslíme profil tubusu objektivu na XZ rovině, poté přidáme kóty.

 

Profil tubusu objektivu-ZW3D 2022

Obrázek 2. Nakreslení profilu tubusu objektivu


Pokud v tomto kroku potřebujete změnit jednu nebo několik kót, pak vám ušetří mnoho času nový Editor kót v ZW3D 2022. Díky němu zachováte celý profil v poměru.

 

Hromadná úprava kót_ZW3D 2022

Obrázek 3. Hromadná úprava kót Editorem kót

 


Krok 2: Orotujeme profil jako základní prvek tubusu objektivu, poté přidáme další prvky jeden po druhém (zoomovací kroužek, zaostřovací kroužek atd.).

 

Základní prvek_ZW3D 2022

Obrázek 4. Základní prvek

 

 

Ostatní prvky_ZW3D 2022

Obrázek 5. Vytvoření ostatních prvků

 

Krok 3: Nakreslíme skicu a vytvoříme základní prvek vrchního krytu.
Poté vytvoříme zkosení, které je teď v ZW3D 2022 jednodušší díky optimalizovanému pracovnímu postupu zkosení. V nové verzi jsou zkosení a asymetrické typy zkosení sloučeny do jednoho příkazu. Různé typy úkosů tak mohou být vytvořeny najednou, takže úkos je použitelnější.
V tomto případě můžeme pro rychlé vytvoření zkosení použít buď první typ (hrana), nebo třetí typ (dělící hrana).

 

Zkosení na základní prvek_ZW3D 2022

Obrázek 6: Přidání zkosení na základní prvek

 

Krok 4: Přidáváme další prvky, jako mikrofon, držák na popruh, objímku na blesk, dokud celý návrh horního krytu není hotov.

Horní kryt fotoaparátu_ZW3D 2022

Obrázek 7: Hotový horní kryt

 


Krok 5: Navrhneme ostatní komponenty.
Vnitřní modul, přední a zadní kryty, externí blesk, držáky, tlačítka atd..., tak jak je zobrazeno na obrázku níže.

 

Ostatní komponenty_ZW3D 2022

Obrázek 8.: Ostatní komponenty

 

 

Sestava

Krok 6: Vložíme interní modul, který obsahuje desky plošných spojů atd. Pak jim přidejte ukotvení od prvního komponentu.

 

ukotvení na první komponent_ZW3D 2022

Obrázek 9.: Přidání ukotvení na první komponent

 
V ZW3D 202 byla navíc vyvinuta nová funkce Nový pro vložení. Ta umožňuje vytvoření nových dílů během vkládání objektů v prostředí sestavy. Je to velice praktické a užitečné, hlavně při návrhu shora dolů.

 

Funkce Nový pro vložení_ZW3D 2022

Obrázek 10.: Funkce nový pro vložení

 


Krok 7: Vložíme tubus objektivu a zhruba nastavíme jeho pozici.
S novou funkcí posun Nulovým bodem v ZW3D 2022 můžeme toto udělat rychle a jednoduše ještě před přidáním správné vazby.

Posun nulovým bodem_ZW3D 2022

Obrázek 11.: Použití posunutí Nulovým bodem pro volné ustavení do pozice

 

Krok 8: Sestavíme zbytek vytvořených komponentů, jeden po druhém.
Jak zobrazit aktivní komponenty, když máme vloženo mnoho ostatních? S tím pomůže nově přidaná volba Neasociativní komponenty, jak nám ukazuje obrázek.

 

Neasociativní komponenty_ZW3D 2022

Obrázek 12. Zobrazení ne-asociativních komponentů


Poté co jsou sestaveny komponenty, můžeme udělat rozložený pohled fotoaparátu a zkontrolovat detaily.

Rozložený pohled_ZW3D 2022

Obrázek 13. Rozložený pohled


Vytvoření 2D výkresů

Krok 9: Vybereme nebo vytvoříme šablonu výkresu.
Pokud chceme vytvořit svou vlastní, můžeme vybrat šablonu z knihovny CSY nebo jiných šablon, poté upravit a uložit. Při úpravě razítek může být v ZW3D 2022 použita funkce Uživatelská Tabulka v prostředí skici. To znamená, že můžeme rychle vložit tabulku a rychle editovat razítko s použitím všech známých funkcí a proměnných.

Tvorba razítka_ZW3D 2022

Obrázek 14.: Tvorba razítka pomocí funkce Uživatelská tabulka


Nyní můžeme například nalinkovat buňky s proměnnými.
Postup: vybereme buňku > pojmenujeme nalinkovaný odkaz > vrátíme se zpět do prostředí výkresu > vyplníme razítko pomocí existující proměnné.

 

Vyplnění razítka_ZW3D 2022

Obrázek 15.: Vyplnění razítka nalinkováním buněk s proměnnými


 


Krok 10: Vytvoříme pohledy a přidáme kóty.
V ZW3D 2022 můžeme zdědit všechny PMI, a to v případě že jsou to paralelní PMI kóty v rovinném pohledu nebo všechny PMI v 3D pohledu.

 

Dědictví PMI kót_ZW3D 2022

Obrázek 16. Zdědění všech PMI kót v ISO pohledu


V ZW3D je navíc podporována Tabulka revize. To umožňuje zaznamenat v pořadí každou změnu návrhu nebo výrobních informací.

 

Tabulka revize_ZW3D 2022

Obrázek 17.: Tabulka revize

 


Krok 11: Generování výkresu sestavy.

Výkres sestavy_ZW3D 2022

Obrázek 18.: Výkres sestavy


Nyní máme hotový celý návrh fotoaparátu:-)


Líbí se Vám tipy, které jsme vám ukázali v ZW3D 2022?
S jeho silnými 3D funkcemi v modelování, sestavě a nástroji na tvorbu 2D výkresů je to velice snadné.

 

Stáhněte si bezplatně ZW3D 2022 a začněte tvořit!

(30denní zkušební verze zdarma)

Stáhnout a vyzkoušet ZW3D CAD/CAM


Vaše mistrovské kousky můžete sdílet se všemi ostatními uživateli po celém světe
na Facebookové skupině ZW3D User Group.


Nebo na naší československé facebookové skupině ZW3D CZ.

ZW3D CAD/CAM

 

Z agnlického originálu přeložil Marek Kmeť (technik ZW3D CAD/CAM).

 

Přihlášení

Používáním těchto webových stránek souhlasíte s užitím cookies. Můžete je vymazat nebo předem odmítnout jejich používání volbou v příslušném nastavení ve vašem prohlížeči.. Vice info